Így köp arcon a média, amikor a legkevésbé sem erre lenne szükséged

Így köp arcon a média, amikor a legkevésbé sem erre lenne szükséged

A közösségi média hátránya, hogy kíváló táptalajt ad a pusztán aktivitás generálás céljából íródott, de valójában üres tartalmak terjedésének, melyek az emberek kiszolgáltatottsága okán kialakuló félelmet kihasználva rántják be a felhasználót.
Pintye Andrea
Pintye Andrea

UI/UX designer, online marketing tanácsadó

A média szennyezettség elleni harc az én esetemben közel fél éve tart. A saját belső világom megóvása érdekében tett lépésekkel mára eljutottam odáig, hogy az Facebook hírfolyamban megjelenő tartalmak értem vannak, nem pedig ellenem. Ez most úgy hangzik mintha afféle elvonón lennék. Azt kell mondjam ez a folyamat valóban rehabilitáció jellegű. Az passzív tartalomfogyasztás ugyanis védekezés nélkül átalakíthatja a valóságérzékelésünket, az élethez való hozzáállásunkat, megváltoztathatja szokásainkat, de akár a személyiségünket is formálhatja.

A közösségi felületek használata szervesen az életünk részévé vált. Amikor azonban éjjel-nappal fenn lógunk a különböző platformokon, van valami, amivel nem számolunk. Ez pedig az ár, amit fizetünk érte. Tudtad, hogy a különféle szereken kívül bizonyos tevékenységek gyakorlása is szenvedélybetegségbe taszíthat minket és függőséget okozhat, amiből egyedül nehéz kimászni? Nos, ilyen tevékenyégnek minősül a social média felelőtlen használatai is. Talán a felelőtlen szó hatására felmerül benned a kérdés, hogy:

Tudatosabban kellene kezelnem a tartalomfogyasztásomat?

Marketinges szakemberként határozottan azt mondom Neked, hogy igen! Szeretném, ha nagyobb rálátásod lenne arra, miért is képes a közösségi média ennyire beszippantani minket. A közösségi média marketing alkalmas arra, hogy az éppen kijelölt cél alapján meghatározott stratégia szerint lehessen használni akkor,a ha Te nem a tartalomfogyasztói oldalon állsz, hanem a tartalom kiáramoltatásén. A tartalom"gyártás" támogathat egy eszmét, felépíthet egy támogató közösséget, azonban értékesítési célra is használható. Amikor Téged, a felhasználót aktivitásra tudnak egy poszt hatására bírni, akkor hirdetéssel hosszútávon célozhatóvá válsz. Lehetsz a játékban vesztes, de nyertes is. Te döntöd el.

Ha tudatosan szelektálod a beáramló tartalmakat, ha megválogatod a forrásokat, akkor a közösségi média veszélyei rád nézve nem lesznek olyan fenyegetőek a lelki békéd tekintetében. De hogyan kapcsolódik most a témához a lelki béke? – kérdezed. Úgy, hogy az vagy, amit megeszel, ergó a tartalomfogyasztásod hatással van a pszichés állapotodra.

A mentális egészségedért tenni komoly erőfeszítéseket is igényelhet, ha nem tudod mivel állsz szemben. Az én esetemben a hiteles források megválogatása bő fél évbe telt. Több, mint 6 hónap volt szükséges ahhoz, hogy a Facebook olyan oldal ajánlásokat toljon elém, melyek nem a pánikkeltésről szólnak. Számodra egy hírfolyam pucoló folyamat talán kevesebb időbe fog telni, mint nekem, mert segítek benne. Bár sajnos maga a "hír"közlés nincs korlátok közé szorítva, mutatom mire van befolyásod.

Egy korábbi írásomban már mutattam, hogyan tudod blokkolni a böngésződbe ugró push értesítéseket. Sztem a hírfolyam tisztítása előtt ezt se hagyd ki! 

És akkor menjünk tovább!
Iktasd ki az életedből azokat a Facebook oldalakat, melyek tartalmaikkal a következőket képviselik és áramoltatják feléd:

  • FÉLELEM,
  • SZORONGÁS,
  • HIÁNYÉRZET,
  • RIASZTÓ JÖVŐKÉP,
  • SPEKULÁCIÓ,
  • GYŰLÖLETKELTÉS,
  • KORLÁTOK,
  • ERŐSZAK.
Kérlek, NE ROMBOLD TOVÁBB A LELKI EGÉSZSÉGED!

Figyelj magadra, figyelj a következőkre!
Csak akkor engedj magad elé tartalmat profiltól vagy személytől, ha az általa közvetített információ:

  • számodra HASZNOS,
  • a lelkedet támogatja, FELEMEL,
  • a tudat SZABADSÁGának ad erőt,
  • a JELENbe hoz,
  • MEGOLDÁSokat kínál.

Változtasd meg a Téged körülvevő online teret a tudatosságoddal, hogy a problémák helyett a megoldásokra tudj fókuszálni.

Keresd a lelked számára értékes tartalmakban rejlő erőt! Aktivitásoddal őket támogasd, ne a tudatmanipulálás elvét alkalmazó mainstream média tevékenységét! Ismerd fel, ha manipuláció áldozata vagy! Ismerd fel, ha az információ áramlás egyoldalú és nincs közös kommunikáció. Ismerd fel melyik profil beszélget veled,  melyik pedig csak közöl, hat! Láss tisztán! Mi ebben segítjük egymást a Facebook csoportunkban. Kérjük oszd meg gondolataidat közösségünkben Te is! 

Pintye Andrea

Pintye Andrea

UI/UX designer, online marketing tanácsadó

Adatlap

Maradjunk kapcsolatban!

Közösségünk egy integrált szemléletű, együtt gondolkodó, a kirekesztést és harcot nélkülöző, közösségi összefogás.
Várunk a Facebook csoportunkban is!