A szép új világba nekünk valahogy bele kellene érni

A szép új világba nekünk valahogy bele kellene érni

Vajon képes lehet egy egész társadalom kollektíven hozzájárulni a jobb világ felépüléséhez a szokásai megváltoztatásával vagy az instant megoldásokat választjuk majd?
Pintye Andrea
Pintye Andrea

UI/UX designer, online marketing tanácsadó

"Jövőképünk definíciója: Az ellentétek találkozása. 
Egy pozitív természeti erő. Ellentmondó adottságokat társítunk. Végleteket helyezünk egymás mellé. Az egyik dolog adottságait kihasználva mutatjuk meg a másik tulajdonságait. A szinergia az ellentétekből születik. Megragadjuk a jövőt. Hogy egy új korszakot alkossunk.

Természetesen merész.
Minden a természetből születik. rajta hagyjuk a nyomunkat a minket körülvevő világon. hangot adunk annak, ami természetes. Természetesen gyönyörű. Ember és Anyag. A jövő kinyilatkoztatása.

A fejlődés ereje. 
Előre haladunk. Tovább. Felfelé. magunkkal visszük amit megtanultunk és építkezünk belőle. Magunkkal visszük az általunk alkotott eszközöket és a jövőt formáljuk velük. Újrafogalmazzuk a fejlődést. Példát mutatunk. Megalkotjuk a legszebb jövőt.

Életreszóló technológia.
Arra használjuka technológiát, hogy jobbá tegyük az életünket. Hogy emlékeket gyártsunk. Arra használjuk hogy kapcsolatot teremtsünk másokkal. Nem a készülék számít hanem a kapcsolat. Az emberi érintés lelket ad a gépnek és valami egészen rendkívülivé teszi a technológiát. Élmények, melyekre emlékezni fogunk. Megértjük a technológia valódi jelentését. Megvalósítjuk a jövő lehetőségeit.

A nyugalom feszültsége.
Nyugalmat találunk a feszültségben. Egyensúlyt az ellentétek között. Egyensúly, ami harmóniát áraszt. Rendet teremtünk a káoszból. Kreatív ellentéteket használunk. Emberivé tesszük a minket körülvevő világot. Célt adunk a jövőnek. Az ellentétek találkozása."

A fenti mondatokat a KIA Magyarország 2021. márc. 22-én publikált reklámfilmjéből emeltem át a reklámban közvetített gondolatokat szöveg formájában marketingmáz nélkül pőrén. Egy rejtélyesen csillogó jövőképet tár elénk. Te hogyan értelmezed?

És akkor pár gondolat arról, hogy miért is hoztam most a fenti szöveget. 

Közösségünk ugye már tudja, hogy a reklámok ereje abban rejlik, hogy érzéseken keresztül ragad meg, maga az üzenet pedig egyszerűen beépül a tudatalattiba anélkül, hogy alaposabban megpróbáltuk volna értelmezni. Szép képek, kellemes zene, mágikus szavak. Ezek együtt maximális hatást képesek elérni...főleg akkor, ha a pénz a kivitelezést illetően nem jelent akadályt, hiszen ekkor a legjobb reklámszakemberek dolgozhatnak a projekt minden apró részletén.

A reklámok olykor csak a háttérben futnak egy családi vacsora közben vagy a közös filmnézés idején a pisiszünetben. Ártalmasak lennének? Nézőpont és a társadalmi normákat tekintve kiváltott hatás kérdése. Egy biztos: üzeneteket a reklám tartalmaz. Alan Watts angol származású filozófus író, rádiós műsorvezető. Videóiban döbbenetesen pontos képet ad a világban zajló folyamatokról az emberi psziché manipulálása kapcsán. Rávilágít a megfélemlítés erejére, a tömegek elleni pszichológiai hadviselés módszereire. Ő azt mondja, hogy a filmeket, reklámokat, ha megpróbáljuk tudatosan nézni és kivonjuk az érzelmi szálat, akkor tisztán kivehető a közvetített üzenet. 

Én az érzelmi szálat ebből a reklámfilmből vettem ki:


Nos az elénk vetített jövő képe valóban ámulatba ejtően szép és jól hanzik. Pár kérdés azonban bennem mégiscsak fölmerül, hiszen bármennyire is próbálom levetkőzni a kritikus hajlamomat, napjainkban ez egyre kevésbé sikerül.

Vajon a mából eljutni egy technológialag jobb jövőbe milyen lépések sorozatával fog megtörténni? Az átmenet a régiből az újba vajon milyen lesz, ha mai állapotok (megválaszolatlan kérdések és logikátlanul meghozott intézkedések) a kiindulópont? Erre épülnek most fel az új rendszer lábai? Vagy amit most látunk az már a folymat része lenne?

Az új világ bevezetése előtti átmeneti időszak (jelen!) vesztesei, áldozatai csupán az új rendszer bevezetésének járulékos veszteseiként lesznek elkönyvelve statisztikai adatként? Vagy ami történik az egyszerűen csak természetes szelekció lenne?

Gazdasági érdekből a "nagyok" megszokatták velünk, hogy nekünk minden azonnal kelljen, elégedjünk meg a gyors- vagy készételekkel. Dobjuk el, ami már nem kell, hiszen vehetünk újat...van a multiban másik. A szemetet csak halmozzuk, de a környezetvédelem témája valahogy még mindig túl kevés embernek fontos. A szelektív hulladékgyűjtés a mában gyerekcipőben jár. Csak szerintem ciki, hogy edddig még csupán ennyire jutottunk? Az emberek többségének ez nem fontos. Innen hogyan fogunk eljutni társadalmi tudati szinten a természetet tiszteletben tartó gondolkodásig? Belekényszerítenek minket vagy magunktól ébredünk rá, hogy az egyre kényelmesebb életünkkel a bolygónkat pusztítjuk?

Benned milyen kérdés fogalmazódik meg, illetve milyen gondolat jön a cikk hatására. Reagálj szívből! Gondolataidat oszt meg velünk Facebook csoportunkban a poszt alatt vagy akár egy önálló cikkben!

Pintye Andrea

Pintye Andrea

UI/UX designer, online marketing tanácsadó

Adatlap

Maradjunk kapcsolatban!

Közösségünk egy integrált szemléletű, együtt gondolkodó, a kirekesztést és harcot nélkülöző, közösségi összefogás.
Várunk a Facebook csoportunkban is!